English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2011

Ποιοι προτιμούν το Βόλο και το Πήλιο


Οι Έλληνες στηρίζουν την τουριστική αγορά του Βόλου και του Πηλίου αυτό προκύπτει μέσα από έρευνα του Δήμου Βόλου. Ωστόσο υπάρχουν νέες και δυναμικές αγορές όπως είναι αυτή της Ρωσίας.
Επίσης στα αξιοσημείωτα καταγράφεται το γεγονός ότι οι Αλβανοί επισκέπτες καταλαμβάνουν στο επίπεδο των αφίξεων στο Δήμο Βόλου το 12% της αγοράς, όταν οι Γερμανοί αποτελούν το 11%!!! Επίσης όπως προκύπτει από την ίδια έρευνα το 91,5% των αφίξεων στο Νομό και αντίστοιχα το 90,1% των διανυκτερεύσεων οφείλεται σε Έλληνες τουρίστες έναντι του 8,4% των αφίξεων και του 9,9% των διανυκτερεύσεων των αλλοδαπών. Εξετάζοντας τα ποσοστά διανυκτερεύσεων ανά εθνικότητα με βάση στοιχεία των ξενοδόχων της περιοχής, από πρωτογενή έρευνα των στοιχείων προκύπτει ως κύρια εθνικότητα σε ποσοστό 84,84% διανυκτερεύσεων η ελληνική....
Οι επόμενες εθνικότητες εμφανίζουν όμοια περίπου ποσοστά, με το ποσοστό της Ρωσίας και των υπόλοιπων Βαλκανίων να υστερεί. Σε όλες τις κατηγορίες εμφανίζεται μείωση επισκεπτών με μόνη αύξηση του Ισραήλ και της Ιταλίας. Αναφορικά με την ξενοδοχειακή υποδομή, στην ευρύτερη περιοχή λειτουργούν 274 καταλύματα κάθε κατηγορίας ενώ στην περιοχή του Δήμου Βόλου δραστηριοποιούνται 83 ξενοδοχειακές επιχειρήσεις κλασικής ή παραδοσιακής μορφής, καθώς και 70 επιχειρήσεις ενοικιαζόμενων δωματίων. Επιπρόσθετα, δραστηριοποιούνται όλες εκείνες οι επιχειρήσεις που συνθέτουν μια ολοκληρωμένη τουριστική παροχή, όπως τοπικά τουριστικά γραφεία, γραφεία ενοικιάσεων αυτοκινήτων, καταστήματα εστίασης και διασκέδασης και συνεδριακοί χώροι. Από τις αφίξεις των αλλοδαπών τουριστών στον Βόλο διαπιστώνονται τα μικρά ποσοστά επισκεψιμότητας επισκεπτών από το Ισραήλ και τη Ρωσία, συγκρινόμενα με άλλες περιοχές.
Υψηλά συγκριτικά είναι τα ποσοστά των επισκεπτών από την Κύπρο, τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ιταλία. Επίσης σε εθνικό όπως και σε τοπικό επίπεδο, η αγορά της Ρωσίας είναι αγορά με υψηλή ταξιδιωτική δαπάνη. Είναι λοιπόν προφανής η προτεραιότητα που πρέπει να δοθεί ως προς τη διείσδυση στην νέα αυτή αγορά. Ταυτόχρονα σημαντική είναι η συμβολή των Γάλλων επισκεπτών στο σύνολο των αλλοδαπών επισκεπτών. Στον Δήμο Βόλου οι Αλβανοί επισκέπτες αποτελούν στο επίπεδο των αφίξεων το 12, % της αγοράς, οι Γερμανοί το 11%, οι Κύπριοι το 10%, οι Γάλλοι το 7% όπως και οι Ιταλοί 7%, οι Άγγλοι το 6%, οι Ισραηλινοί και οι Βούλγαροι το 5% και οι Ρουμάνοι, Ολλανδοί , Αμερικανοί και Αυστριακοί το 4%, Ισπανοί και Σέρβοι αποτελούν το 2%, Τούρκοι και Ρώσοι το 1% και άλλες εθνικότητες αποτελούν το 15%. Οι διανυκτερεύσεις Αλβανών επισκεπτών στο Βόλο αγγίζουν το 13%, όπως και οι διανυκτερεύσεις των Γερμανών.
Οι διανυκτερεύσεις των Κυπρίων καλύπτουν το 12%, των Γάλλων και των Ιταλών το 6%, των Άγγλων το 5%, των Ισραηλινών 3%-4%, των Βούλγαρων στο 4%, των Ρουμάνων το 5%, των Ολλανδών το 3%, των Αμερικανών το 4%, των Αυστριακών το 5%, των Ισπανών το 3%, των Τούρκων και των Ρώσων 1%. Από άλλες εθνικότητες οι διανυκτερεύσεις αγγίζουν το 14%. Στις αφίξεις επισκεπτών στη Μαγνησία συνολικά το μεγαλύτερο μερίδιο καταλαμβάνουν οι Άγγλοι με ποσοστό 31% και ακολουθούν οι Ιταλοί με 14%. Από άλλες εθνικότητες το ποσοστό αγγίζει το 12%. Οι Γερμανοί καταλαμβάνουν το 5% και ακολουθούν Κύπριοι, Γάλλοι Ολλανδοί, Αυστριακοί, Σουηδοί, Νορβηγοί που αντίστοιχα καταλαμβάνουν από 4%. Από 3% ποσοστό καταλαμβάνουν Αλβανοί, Δανοί και από 2% Ρουμάνοι, Αμερικανοί, Σέρβοι και Ελβετοί. Στις διανυκτερεύσεις τουριστών στη Μαγνησία το μεγαλύτερο ποσοστό καταλαμβάνουν με 42,% οι Άγγλοι και ακολουθούν Ιταλοί με 15% από άλλες εθνικότητες 7% και στο 4% συμπεριλαμβάνονται τουρίστες από Γερμανία, Ολλανδία, Αυστρία, Σουηδία, Νορβηγία, Δανία.
Στο 3% βρίσκονται τουρίστες από Κύπρο και στο 2% Γάλλοι, Σέρβοι Ελβετοί. Στο 1% είναι Αλβανοί, Ρουμάνοι και Αμερικανοί. Από τα παραπάνω προκύπτει, σύμφωνα πάντα με τον Δήμο Βόλου, ότι οι αγορές όπως η Ιταλία, Κύπρος, Αγγλία, Ολλανδία, Γερμανία, Ρωσία, Γαλλία, Ισραήλ, είναι αυτές που ενδιαφέρουν την περιοχή. Παράλληλα από στατιστική έρευνα στα τοπικά ξενοδοχεία προέκυψε ότι το 96% των καταλυμάτων της περιοχής, χρησιμοποιούν τρόπους προβολής της επιχείρησης τους. Κύρια μέθοδος προβολής είναι η ύπαρξη site της επιχείρησης σε ποσοστό 96,2%. Σε πολύ υψηλό ποσοστό εμφανίζεται η καταχώριση σε άλλο site 80,8%. Ακολουθεί η διαφήμιση και παροχή προσφορών. Το έντυπο και η καταχώριση σε περιοδικά συγκεντρώνουν τα επόμενα ποσοστά 65,4 και 61,5% αντίστοιχα.
Η συμμετοχή σε εκθέσεις εμφανίζει τα μικρότερα ποσοστά. Αναφορικά με τις τουριστικές αγορές που πρέπει να στοχεύσει ο νέος Δήμος Βόλου, αυτές προτείνονται να είναι η Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα, Ιταλία, Κύπρος, Αγγλία, Ολλανδία, Γερμανία, Ρωσία, Γαλλία, Ισραήλ, ενώ προβλέπεται και διερεύνηση στην Τουρκία. Ο Δήμος Βόλου θα στοχεύσει σε διαφήμιση σε τουριστικά site και μηχανές αναζήτησης, συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού, βελτίωση του τουριστικού site της περιοχής με επέκτασή του σε επίπεδο Πηλίου και σε επόμενη φάση σε επίπεδο Μαγνησίας, συνεργασία σε κανάλια διανομής και μέσα του εξωτερικού, συνέχιση των εκδηλώσεων και η οργάνωση νέων, παραγωγή αναλυτικού οδηγού και θεματικών φυλλαδίων, στοχευμένη συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις του εσωτερικού, διαφημιστικές δράσεις σε μέσα (έντυπα και τηλεόραση) εσωτερικού και εξωτερικού, συνεργασία σε κανάλια διανομής και μέσα του εξωτερικού, φιλοξενία δημοσιογράφων κ.α.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου