Χιλιάδες «ραβασάκια» με πρόστιμο των 500 ευρώ ετοιμάζονται
στο υπουργείο Οικονομικών και θα αποσταλούν σε όσους πολίτες αδιαφόρησαν
για την -νομοθετημένη- υποχρέωσή τους και άφησαν ανασφάλιστα τα οχήματά
τους, εκτιμώντας ότι δε θα εντοπιστούν.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο βρίσκεται στην διαδικασία αναζήτησης των περιπτώσεων αυτών οι οποίες έχουν παραβεί τη νομοθεσία η οποία ρητώς αναφέρει ότι από 15 Απριλίου του 2013 κανένα όχημα ανεξαρτήτως αν είναι ακινητοποιημένο δε θα μπορεί εφόσον φέρει πινακίδες να είναι ανασφάλιστο. Ο κάθε παραβάτης θα κληθεί να πληρώσει πρόστιμο των 500 ευρώ μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος TAXIS.
Δεν αποκλείεται όπως αναφέρεται αρμοδίως, να μην χρειαστεί ούτε αυτό και να υπάρξει συμψηφισμός μέσω των φορολογικών δηλώσεων καθώς η μέθοδος αυτή είναι πιο εύκολη για το νέο μηχανοργανωμένο σύστημα των φορολογικών ελέγχων ενώ και απαλλάσσει και τους υπόχρεους από την ηλεκτρονική αναζήτηση ηλεκτρονικού παραβόλου και εν συνεχεία την πληρωμή τους στις εφορίες. Τα μέχρι στιγμής στοιχεία της έρευνας του υπουργείου δείχνουν ότι είναι πολλοί αυτοί που αποφάσισαν και τις πινακίδες να κρατήσουν και το όχημα να μην ασφαλίσουν...
Στο πλαίσιο αυτό οι αρμόδιοι σε συνεργασία με τους εκπροσώπους της ασφαλιστικής αγοράς προχώρησαν σε διασταύρωση των βάσεων δεδομένων διαπιστώνοντας ότι κατ’ εκτίμηση με την ολοκλήρωση των ελέγχων μπορεί να ανέλθουν και στις 500 χιλιάδες οι ιδιοκτήτες οχημάτων που ούτε τις πινακίδες τους έχουν καταθέσει ούτε όμως ασφαλίστηκαν.
Οι περιπτώσεις αυτές αναφέρουν αρμόδιοι παράγοντες θα καταγραφούν συνολικά, θα δημιουργηθεί λίστα και εν συνεχεία με βάση της απόφαση για την διαδικασία είσπραξης θα κληθούν να πληρώσουν το πρόστιμο των 500 ευρώ που ορίζει ο νόμος.
Στοιχεία από την ασφαλιστική αγορά δείχνουν ότι από την ημερομηνία της εφαρμογής της υποχρεωτικής ασφάλισης ακόμα και για τα ακινητοποιημένα οχήματα περισσότερα από 450 χιλιάδες οχήματα μπήκαν στις λίστες των ασφαλιστικών εταιρειών ως νέες ασφαλίσεις. Αυτοί θεωρούνται από τις εταιρείες ως οι περιπτώσεις που λόγω νόμου έσπευσαν να ασφαλιστούν . Τα έσοδα από τα ασφάλιστρα των περιπτώσεων αυτών ανέρχονται στα περίπου 120 εκατομμύρια ευρώ και κατά τους υπολογισμούς άλλα τόσα θα μπορούσαν να εισπραχθούν από τις εταιρείες από τα ανασφάλιστα. Σύμφωνα με τους αρμοδίους, πολλοί πολίτες θεώρησαν ότι ο νόμος δε θα εφαρμοστεί λόγω οικονομικών δυσχερειών της αγοράς. Ωστόσο συμβαίνει το αντίθετο καθώς άρχισε η αναζήτηση των περιπτώσεων αυτών και όπως τονίζεται ακόμα και η καθυστέρηση που καταγράφεται οφείλεται στην εξεύρεση προσφιλέστερης διαδικασίας είσπραξης του προστίμου και όχι σε ολιγωρία των αρχών.
Σημαντικό είναι ότι η εφαρμογή του προστίμου έχει και αναδρομική ισχύ γεγονός που από κάποιες αρμόδιες πηγές μπορεί να θεωρηθεί και ως λόγος επιβολής τόκων για όσους καθυστέρησαν να ασφαλιστούν.
Να αναφερθεί ότι μέχρι σήμερα τα εκατοντάδες χιλιάδες –ίσως και πέραν του ενός εκατ. οχήματα κατά κάποιους- αποτελούν μια τεράστια μάστιγα για την αγορά αλλά και τους πολίτες που ασφαλίζουν τα οχήματά τους. Οι περιπτώσεις αυτές όποτε εμπλακούν σε ατύχημα δημιουργούν ένα τεράστιο μπλέξιμο για τον νομοταγή και ασφαλισμένο πολίτη ο οποίος και τελικώς εφόσον εμπλακεί σε ατύχημα με ανασφάλιστο αποζημιώνεται από το Επικουρικό Κεφάλαιο το οποίο όμως πληρώνουν οι ασφαλιστικές εταιρείες .
Η αλυσιδωτή αυτή κατάσταση και το Επικουρικό βαραίνει σε κόστος και τις εταιρείες αλλά φυσικά και τα ασφάλιστρα των οχημάτων που πληρώνονται από όσους ασφαλίζονται. Βέβαια η ασάφεια που επικρατεί σχετικά με τα ανασφάλιστα οχήματα βολεύει και κάποιους συντελεστές του κλάδου οι οποίοι εκμεταλλεύονται την κατάσταση και κάνουν συμβόλαια «του αέρα» οπότε και εισπράττουν ασφάλιστρα τα οποία όμως δεν αποδίδουν στις εταιρείες. Η πρακτική αυτή έχει καταγγελθεί και στο υπουργείο Οικονομικών και στην Εποπτική Αρχή και κατά τις πληροφορίες ετοιμάζονται μέτρα καταστολής της.
Πηγή: insuranceworld
Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο βρίσκεται στην διαδικασία αναζήτησης των περιπτώσεων αυτών οι οποίες έχουν παραβεί τη νομοθεσία η οποία ρητώς αναφέρει ότι από 15 Απριλίου του 2013 κανένα όχημα ανεξαρτήτως αν είναι ακινητοποιημένο δε θα μπορεί εφόσον φέρει πινακίδες να είναι ανασφάλιστο. Ο κάθε παραβάτης θα κληθεί να πληρώσει πρόστιμο των 500 ευρώ μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος TAXIS.
Δεν αποκλείεται όπως αναφέρεται αρμοδίως, να μην χρειαστεί ούτε αυτό και να υπάρξει συμψηφισμός μέσω των φορολογικών δηλώσεων καθώς η μέθοδος αυτή είναι πιο εύκολη για το νέο μηχανοργανωμένο σύστημα των φορολογικών ελέγχων ενώ και απαλλάσσει και τους υπόχρεους από την ηλεκτρονική αναζήτηση ηλεκτρονικού παραβόλου και εν συνεχεία την πληρωμή τους στις εφορίες. Τα μέχρι στιγμής στοιχεία της έρευνας του υπουργείου δείχνουν ότι είναι πολλοί αυτοί που αποφάσισαν και τις πινακίδες να κρατήσουν και το όχημα να μην ασφαλίσουν...
Στο πλαίσιο αυτό οι αρμόδιοι σε συνεργασία με τους εκπροσώπους της ασφαλιστικής αγοράς προχώρησαν σε διασταύρωση των βάσεων δεδομένων διαπιστώνοντας ότι κατ’ εκτίμηση με την ολοκλήρωση των ελέγχων μπορεί να ανέλθουν και στις 500 χιλιάδες οι ιδιοκτήτες οχημάτων που ούτε τις πινακίδες τους έχουν καταθέσει ούτε όμως ασφαλίστηκαν.
Οι περιπτώσεις αυτές αναφέρουν αρμόδιοι παράγοντες θα καταγραφούν συνολικά, θα δημιουργηθεί λίστα και εν συνεχεία με βάση της απόφαση για την διαδικασία είσπραξης θα κληθούν να πληρώσουν το πρόστιμο των 500 ευρώ που ορίζει ο νόμος.
Στοιχεία από την ασφαλιστική αγορά δείχνουν ότι από την ημερομηνία της εφαρμογής της υποχρεωτικής ασφάλισης ακόμα και για τα ακινητοποιημένα οχήματα περισσότερα από 450 χιλιάδες οχήματα μπήκαν στις λίστες των ασφαλιστικών εταιρειών ως νέες ασφαλίσεις. Αυτοί θεωρούνται από τις εταιρείες ως οι περιπτώσεις που λόγω νόμου έσπευσαν να ασφαλιστούν . Τα έσοδα από τα ασφάλιστρα των περιπτώσεων αυτών ανέρχονται στα περίπου 120 εκατομμύρια ευρώ και κατά τους υπολογισμούς άλλα τόσα θα μπορούσαν να εισπραχθούν από τις εταιρείες από τα ανασφάλιστα. Σύμφωνα με τους αρμοδίους, πολλοί πολίτες θεώρησαν ότι ο νόμος δε θα εφαρμοστεί λόγω οικονομικών δυσχερειών της αγοράς. Ωστόσο συμβαίνει το αντίθετο καθώς άρχισε η αναζήτηση των περιπτώσεων αυτών και όπως τονίζεται ακόμα και η καθυστέρηση που καταγράφεται οφείλεται στην εξεύρεση προσφιλέστερης διαδικασίας είσπραξης του προστίμου και όχι σε ολιγωρία των αρχών.
Σημαντικό είναι ότι η εφαρμογή του προστίμου έχει και αναδρομική ισχύ γεγονός που από κάποιες αρμόδιες πηγές μπορεί να θεωρηθεί και ως λόγος επιβολής τόκων για όσους καθυστέρησαν να ασφαλιστούν.
Να αναφερθεί ότι μέχρι σήμερα τα εκατοντάδες χιλιάδες –ίσως και πέραν του ενός εκατ. οχήματα κατά κάποιους- αποτελούν μια τεράστια μάστιγα για την αγορά αλλά και τους πολίτες που ασφαλίζουν τα οχήματά τους. Οι περιπτώσεις αυτές όποτε εμπλακούν σε ατύχημα δημιουργούν ένα τεράστιο μπλέξιμο για τον νομοταγή και ασφαλισμένο πολίτη ο οποίος και τελικώς εφόσον εμπλακεί σε ατύχημα με ανασφάλιστο αποζημιώνεται από το Επικουρικό Κεφάλαιο το οποίο όμως πληρώνουν οι ασφαλιστικές εταιρείες .
Η αλυσιδωτή αυτή κατάσταση και το Επικουρικό βαραίνει σε κόστος και τις εταιρείες αλλά φυσικά και τα ασφάλιστρα των οχημάτων που πληρώνονται από όσους ασφαλίζονται. Βέβαια η ασάφεια που επικρατεί σχετικά με τα ανασφάλιστα οχήματα βολεύει και κάποιους συντελεστές του κλάδου οι οποίοι εκμεταλλεύονται την κατάσταση και κάνουν συμβόλαια «του αέρα» οπότε και εισπράττουν ασφάλιστρα τα οποία όμως δεν αποδίδουν στις εταιρείες. Η πρακτική αυτή έχει καταγγελθεί και στο υπουργείο Οικονομικών και στην Εποπτική Αρχή και κατά τις πληροφορίες ετοιμάζονται μέτρα καταστολής της.
Πηγή: insuranceworld
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου